HAPPY music. ♫

Direktlänk till inlägg 17 september 2009

Universeum.

Av Petra - 17 september 2009 16:45

Tjosan alla söta små människor!<3

Idag har jag varit på Universeum med klassen. Vi ska typ börja ett nytt projekt i NO:n; framtida byggande. Så vi fick springa runt till olika stationer och bygga små mini-modeller av broar, en Iglo och korthus. Vi delade in oss i grupper i gruppen, och min grupp var bäst på att bygga korthus och mini-broar!:D (Iglon byggde alla tillsammans, annars hade vi säkert varit bäst på det med.)

      När vi var klara med att gå runt och bygga saker, fick gå gå runt själva, och typ utforska Universeum bäst vi ville.:) Och jag, Anna och Mikaela, gick in i "djungeln". När vi hade gått runt där en stund (och vi kommit fram till att det var hysteriskt varmt och fuktigt) så såg vi något litet svart-grönt skymta till bland typ massa stenar. Och så såg vi en skylt; Pilgiftsgrodor, bredvid en glasmonter. Och vi ba; "shit, den har typ rymt eller något." Och så fick vi panik och sprang runt och letade efter någon som jobbade där, när vi hitta en så sa jag typ; "Är det menignen att pilgiftsgrodorna ska springa runt lösa där inne?!" Jag måste seriöst ha låtit panikslagen. XD Haha, fyfan va dumma vi var. Det är klart att dom inte har rymt, det var meningen att dom skulle var lösa, och dessutom så var dom tydligen inte giftiga. Hon människan som vi frågade måste haft ett gott skratt åt oss sen. XD


  

Pilgiftsgroda. Dom är rätt vackra tycker jag.:)



Sen efter Universeum, så hoppade jag och Helené av tåget i Lerum och så gick vi först till banken och hämtade mitt legitimation, och sen gick vi till biblioteket. Jag lånade uppföljaren på "the golden compass".


Kramar<3

/Petra

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Petra - 20 oktober 2009 20:16


Hejsan! :) Jag tittade runt lite på olika bloggar, på en blogg hittade jag lite tips på hur man skulle göra på Halloween ifall man var lite trött på alla som kom och gjorde 'Bus eller godis' Ganska kul tycker jag :p Här kommer dem;   Ge bort nå...

Av Petra - 19 oktober 2009 20:19


Hej!:) Jag har målat lite, och jag blev ganska nöjd, sa jag tänkte lägga upp den här. :D          Vad tycker ni?:) ...

Av Petra - 19 oktober 2009 19:36

Hejsan!:) Nu har det börjat bli riktigt mörkt ute, och jag längtar verkligen till det kommer snö och man kan sitta inne och mysa på riktigt och dricka varm choklad. :) Nu har jag iallafall laddat upp med riktigt mycket böcker, eller rättare sagt Ha...

Av Petra - 16 oktober 2009 21:08

Hejhej! Nu var det ju ett tag sedan jag bloggade, det har varit ganska mycket i skolan och så, men nu har jag tid!:)   Visst är det skönt att det är helg? Jag har varit megastressad hela veckan för att det har varit så mycket, jag känner img fort...

Av Petra - 7 oktober 2009 19:47


Shoho!:> Idag har jag varit i skolan, vi gjorde inget speciellt, iallafall inte vad jag kommer ihåg:p I So:n har vi i och för sig börjat med politiska ideologier, och idag gick vi igenom lite om Konservatismen och liberalismen. Jag tycker So är ...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7 8 9 10 11 12 13
14
15
16 17
18
19 20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<<
September 2009 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

new moon

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards