HAPPY music. ♫

Alla inlägg under september 2009

Av Petra - 28 september 2009 19:15

Tjosan alla bloggläsareFlört

Nu har jag ganska precis dushat och gjort mig klar efter att ha tränat med Frida i deras garage. Dom har ett litet typ mini-gym där;) Det är väldigt praktiskt, och nu har jag och frida bestämt att vi ska träna varje måndag. Jag behöver verkligen förbättra min kondition! Men jag sprang 2.6 km på 10 min. (Y) Jag vet inte om det är särskillt bra, men jag är nöjdGlad Vi gjorde det två ggr var:D(stolt)


Och nu håller jag på att välja en låt-text till svenskan imorgon. Vi jobbar med poesi.:) Jag tror jag har bestämt mig för Jag hatar att jag älskar dig och jag älskar dig så mycket att jag hatar mig med Håkan Hellström.<3 Den är otroligt fin. :') Här kommer den:




Av Petra - 27 september 2009 21:02

Hejhej!Glad

För ca en timme sedan kom jag hem från kyrkan. Vi hade någon form av konfirmations uppstart. Vi är typ världens minsta grupp. 8 pers. Och det är lika många hjälpledare. XD Men iallafall, 4 av människorna i gruppen känner jag redan, och dom tre personerna som jag aldrig sett förut verkade lite, hmm, underliga. Men det finns ju många trevliga hjälpledare som jag kan vända mig till.Glad


Men nu ska jag gå och lägga mig. ;)


Godnatt<3

/Petra 

Av Petra - 25 september 2009 13:56

Ohoy, idag har jag varit hemma och varit sjuk. Att ha huvudvärk, ont i halsen och öroninfalmmation samtidigt är verkligen toppen... Just nu sitter jag framför tv:n och kollar på en tv-serie som gick på 70-talet. Tracys hämnd heter den, baserad på en roman av sidney sheldon. Jag får hoppas att jag är frisk på söndag, då ska jag börja konfirmera mig.:)


Kramar<3

/Petra

Av Petra - 22 september 2009 20:05

Hej:)

Nu har jag gjort en header, hur tycker ni att den blev?;)


Men men, nu ska jag kolla på idol och öva på matteprov.


Godnatt<3

/Petra

Av Petra - 22 september 2009 14:34

Ohoy!Flört

Nu har jag ganska precis kommit hem från skolan och jag sitter här och dricker varmchoklad:) Vädret är ju inte det bästa precis, vilket är ganska synd eftersom jag känner för att fota, men jag värnar om min kameras hälsa, och vem vet, den kanske blir förkyld om man har den ute i regnet. ;)


Och i går, när jag var på skohuset såg jag en sak som gjorde mig väldigt upprörd! Dom gjorde reklam för nya "barn skohorn" och då hade dom satt upp två stycker på en typ anslagstavla. En var rosa med en prinsesskrona och en var svart med en döskalle. Dessa skohorn satt fast på hängare som härde till där det satt en pratbubbla där det var tänkt att man skulle skriva barnets namn. Och då hade dom skrivit Emma på den rosa och Robin på den svarta! Är det inte tänkt att reklam ska vara könsneutral!? Nästa gång jag kommer dit tänker jag byta plats på dem!


         


Och det är så att jag funderar på att göra en header, några förslag på hur den ska se ut?Glad


Puss & kram<3

/Petra

Av Petra - 20 september 2009 20:14

Tjosan!Glad

Nu har jag precis kommit hem från mormor och morfar. Vi firade morfars 70- nånting dag. ;P Egentligen skulle jag varit där fortfarande, men jag var så trött så jag gick hem. Igår så hade jag, Frida, Märta, Mathias och Nick filmkväll, eller a, den höll på idag också. Vi gick och la oss typ 05.30 Inte bra. Jag har nog aldrig varit såhär trött;o Och dessutom borde jag skrivit på min intervjuartikel som vi gör i svenskan. Jag får jobba desto mer med den i morgon. Men vi såg en himla massa filmer;) Vi såg; Bedtime stories, the international, Cloverfield, mr. and ms. smith och 300. Kul hade vi.Skrattande

  Nu ska jag gå och sova.


Puss på er<3

/Petra

Av Petra - 19 september 2009 09:37

TjohejsanGlad

Igår blev det först Ullared, och sen Liseberg för att lyssna på Håkan Hellström!<3 Jag måste bara säga att han är underbart bra och jag älskar hans musik! Det kunde man intre tro att jag skulle göra för några år sedan, då var han typ mitt största hatobjekt, men jag var lite konstig på den tiden.^^


Jag tog inte så mycket bilder igår, men Hanna tog några med sin kamera som hon ska skicka till mig när hon kommer hen från sin mormor och morfar.Glad


  


Puss & Kram<3

/Petra

Av Petra - 17 september 2009 16:45

Tjosan alla söta små människor!<3

Idag har jag varit på Universeum med klassen. Vi ska typ börja ett nytt projekt i NO:n; framtida byggande. Så vi fick springa runt till olika stationer och bygga små mini-modeller av broar, en Iglo och korthus. Vi delade in oss i grupper i gruppen, och min grupp var bäst på att bygga korthus och mini-broar!:D (Iglon byggde alla tillsammans, annars hade vi säkert varit bäst på det med.)

      När vi var klara med att gå runt och bygga saker, fick gå gå runt själva, och typ utforska Universeum bäst vi ville.:) Och jag, Anna och Mikaela, gick in i "djungeln". När vi hade gått runt där en stund (och vi kommit fram till att det var hysteriskt varmt och fuktigt) så såg vi något litet svart-grönt skymta till bland typ massa stenar. Och så såg vi en skylt; Pilgiftsgrodor, bredvid en glasmonter. Och vi ba; "shit, den har typ rymt eller något." Och så fick vi panik och sprang runt och letade efter någon som jobbade där, när vi hitta en så sa jag typ; "Är det menignen att pilgiftsgrodorna ska springa runt lösa där inne?!" Jag måste seriöst ha låtit panikslagen. XD Haha, fyfan va dumma vi var. Det är klart att dom inte har rymt, det var meningen att dom skulle var lösa, och dessutom så var dom tydligen inte giftiga. Hon människan som vi frågade måste haft ett gott skratt åt oss sen. XD


  

Pilgiftsgroda. Dom är rätt vackra tycker jag.:)



Sen efter Universeum, så hoppade jag och Helené av tåget i Lerum och så gick vi först till banken och hämtade mitt legitimation, och sen gick vi till biblioteket. Jag lånade uppföljaren på "the golden compass".


Kramar<3

/Petra

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7 8 9 10 11 12 13
14
15
16 17
18
19 20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<<
September 2009 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

new moon

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards